02/09/2015

7 savjeta za prijateljske odnose s kolegama na poslu

Uvijek je korisno znati kako se sprijateljiti s ljudima s kojima radite jer je ipak lijepo imati prijatelja na mjestu na kojem provodite veći dio svog dana.

Iako postoje određene profesionalne granice kojih se treba držati, biti u prijateljskim odnosima s osobama s kojima radite je uvijek dobra ideja.

Ipak, nemojte postati prebliski i zaboraviti da ste vi samo zaposlenici koji imaju zajedničke profesionalne ciljeve koje je potrebno realizirati. U nastavku pročitajte 7 korisnih savjeta o tome kako postići dobre prijateljske odnose s kolegama na poslu.

1. Vaše ne treba biti i njihovo

Jedan od najboljih savjeta kako biti dobar prijatelj s kolegama na poslu je da uvijek imate na umu sljedeće: ono što je vaše, ne treba uvijek biti i njihovo. Iako možda s ostalim prijateljima dijelite odjeću, cipele i slične stvari, na poslu biste ipak trebali zadržati neke stvari samo za sebe. Primjerice, ako imate odličnu ideju vezanu uz sam razvoj kompanije najprije je podijelite sa šefom a tek onda sa svima ostalima. Sigurno ne želite da vam netko ukrade ideju ili preuzme zasluge za vaš trud, zar ne?

2. Svoje tajne zadržite za sebe

Svoje lične tajne samo su vaše i ne biste ih trebali dijeliti ni sa kim osim sa vama bliskim ljudima.  Koliko god si bili dobri s kolegama na poslu, određene stvari morate zadržati za sebe. Možda vam se čini kako su vaši saradnici najbolji ljudi na svijetu, ali nemojte zaboraviti da ste na poslu gdje vlada svojevrsna konkurencija i takmičenje. Neke od vaših privatnih tajni netko bi možda mogao iskoristiti na vašu štetu pa radije držite jezik za zubima.

3. Nemojte se miješati u stvari koje vas se ne tiču

Ako se jedan od kolega s kojim imate dobre odnose našao u određenom problemu, ne biste trebali stajati na njegovu stranu ili ga pokušati izbaviti iz te situacije. Iako imate dobre namjere, spašavanje suradnika baš i nije najbolja ideja. Kad je riječ o delikatnim situacijama na poslu koje vas se ne tiču najbolje je zadržati neutralan stav.

4. Neobavezno čavrljanje je gubljenje vremena

Kad ste na poslu, čavrljanje je čisto gubljenje vremena jer vas može spriječiti da nesmetano obavljate svoje radne zadatke. Iako brbljanje s kolegicom s posla može biti zabavno, pokušajte se držati samo onih stvari koje se tiču posla a neformalne razgovore sačuvajte za druženje tokom pauze. Također, pripazite na dopisivanje putem maila ili Skype-a jer je vrlo vjerojatno da vaš šef provjerava takve stvari.

5. Pokušajte izbjeći previše druženja

Ako viđate svoje kolegice s posla svaki dan, od ponedjeljka do petka, onda ih ne morate viđati i vikendom. Odvojite svoje privatno vrijeme od radnog vremena. Koristite vikende kako bi proveli vrijeme s obitelji, partnerom ili ostalim prijateljima, koji nisu kolege s posla. Koliko god si bili dobri s kolegama s posla, pokušajte ipak zadržati određenu distancu.

6. Prijateljstvo ne znači i prijateljstvo s povlasticama

Koliko god vam bio privlačan jedan od vaših kolega na poslu, pokušajte ne miješati posao i romansu. Prijateljstvo ne podrazumijeva i prijateljstvo s povlasticama pa se pokušajte suzdržati. Dovoljno je teško kad izlazite s kolegom s posla, no imati aferu s nekim na poslu još je škakljivija situacija.

7. Takmičenje nije uvijek zdravo

Prirodno je da se ponekad takmičite sa svojim saradnicima no imajte na umu da previše natjecanja nije uvijek zdravo niti dobro za vašu situaciju na radnom mjestu. Nemojte se svaki dan takmičiti sa svojim saradnicima, naročito ne ako se želite sprijateljiti s nekim od njih. Ipak, nemojte zbog prijateljstva svoju karijeru staviti na čekanje.

Dakle, dobro je imati prijatelje na radnom mjestu, ali imajte na umu da postoje određene granice koje je potrebno održavati kako to prijateljstvo ne bi uticalo na vašu produktivnost.
Izvor: inspiration.allwomenstalk.com